Identificació

                    

            

Curs de Postgrau en Musicoteràpia Intercultural

Matricula't
Imprimir

Informació bàsica

Edició: Primera
Hores: 375.00
Idioma: Català
Data inici: 21/10/2017
Data finalització: 10/02/2018
Crèdits: 15.00 ECTS
Nombre de places: 32
Codi: 17PPF2019
Matrícula oberta

Preu: 915,00€
Preu:
Horari: dissabtes de 10 a 14 h i de 15 a 20 h

21 i 28 d'octubre; 11, 18 i 25 de novembre; 16 de desembre de 2017
13, 20 i 27 de gener; 3 i 10 de febrer de 2018

Lloc realització: Aulari Comú de la UdG - Campus Montilivi
PRESENTACIÓ

Aquest curs pretén assolir coneixements de la musicoteràpia d’altres cultures i obtenir recursos sobre la seva praxi. Està preparat per un cos docent amb un ampli exercici d’aplicació pràctica i de coneixements de la riquesa de la musicoteràpia d’altres entorns culturals.

Es contemplen 40 h de self-experience de l’alumnat distribuïdes en diferents assignatures: es tracta que l’alumnat experimenti i visqui per si mateix les diferents propostes musicoterapèutiques.

OBJECTIUS

– Adquirir una visió àmplia de la història de la musicoteràpia de tot el món.
– Conèixer els fonaments de la musicoteràpia turcosufí i vivenciar-la.
– Conèixer, sentir i vibrar amb instruments ancestrals i recursos orientals de la musicoteràpia d’Àsia i Oceania.
– Descobrir la musicoteràpia de les tradicions ameríndies.
– Obtenir recursos de mindfulness en musicoteràpia.
– Aprendre eines bàsiques instrumentals, vocals, de moviment i expressió corporal de la musicoteràpia intercultural.
– Aprofundir en el món de la sonoteràpia amb eines com els harmònics de la veu, el treball amb bols i els diapasons.
– Conèixer i vivenciar la musicoteràpia intercultural aplicada als àmbits educatiu, sociocomunitari i a l’embaràs.

A QUI S'ADREÇA

A persones interessades en la vesant intercultural de la musicoteràpia i en investigar, descobrir i viure les arrels ancestrals de la musicoteràpia que ens han arribat a dia d'avui; en treballar i ressonar amb instruments arcaics de diferents cultures de tots els continents, i amb la veu; en conèixer i sentir els àmbits d’aplicació on es fan servir aquests recursos sonors, corporals, de dansa i no-verbals.

REQUISITS D'ADMISSIÓ

– Titulació universitària en: Psicologia, Ciències de la Salut, Ciències de l’Educació, Pedagogia, Educació Social i Treball Social, i estudis superiors de música.
– Altres professionals i persones interessades en les temàtiques del curs.
– Cal tenir coneixements musicals (no cal que siguin reglats).

Descripció


Sessió informativa > divendres 29 de setembre a les 18.30 h a la Sala Seminari de l'edifici Giroemprèn del Parc Científic i Tecnològic de la UdG.

 



PROGRAMA
Àrea I: Musicoteràpia dels 4 continents
a. Assignatura: Història de la musicoteràpia
b. Assignatura: Musicoteràpia turca i sufí (Mètode Dr. Oruç Güvenç)
c. Assignatura: Instruments ancestrals i recursos per a la musicoteràpia. Àsia i Oceania
d. Assignatura: Musicoteràpia en les tradicions ameríndies
e. Assignatura: Mindfulness en musicoteràpia

Àrea II: Recursos instrumentals, vocals i corporals
a. Assignatura: Tècnica vocal basada en el mètode Estill Voice Training
b. Assignatura: Tambor xamànic transcultural
c. Assignatura: El cos de la veu
d. Assignatura: Percussió africana
e. Assignatura: Dansa africana Warbà
f. Assignatura: Dansa Malkovsky
g. Assignatura: Sonoteràpia amb bols tibetans
h. Assignatura: Harmonitzacions Tama-Do: el poder sanador del so acústic (diapasons)
i. Assignatura: Cant d’harmònics

Àrea III: Àmbits d'aplicació
a. Assignatura: Musicoteràpia en els àmbits educatiu i sociocomunitari amb instruments ètnics i construïts
b. Assignatura: Musicoteràpia transpersonal en persones i col·lectius adients
c. Assignatura: MT sufí en l’àmbit educatiu
d. Assignatura: Musicoteràpia a l’embaràs

Es contemplen 40 h de self-experience incloses en diferents assignatures dels mòduls anteriors. Es tracta de les hores en què l’alumnat experimenta i vivencia per si mateix les diferents propostes musicoterapèutiques.

ESTRUCTURA MODULAR

El programa de Musicoteràpia està format per 3 cursos de postgrau i 2 diplomes de postgrau.

 

Matrícula del Curs 2016-2017

– Curs de Postgrau en Musicoteràpia

Matrícula del Curs 2017-2018

– Curs de Postgrau en Musicoteràpia Intercultural

– Curs de Postgrau en Musicoteràpia (II)

– Diploma de Postgrau en Musicoteràpia Transcultural

 

Els estudiants que realitzin dos dels cursos de postgrau podran obtenir un Diploma de Postgrau, tal i com segueix:

 

– Diploma de Postgrau en Musicoteràpia = Curs de Postgrau en Musicoteràpia + Curs de Postgrau en Musicoteràpia (II)

– Diploma de Postgrau en Musicoteràpia Transcultural = Curs de Postgrau en Musicoteràpia o Curs de Postgrau en Musicoteràpia (II) + Curs de Postgrau en Musicoteràpia Intercultural

PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Professorat

– Empar Torres Aixalà. Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona (1991); formació com a psicoterapeuta en el Màster de Teràpia Cognitivo-social (UB, 1995-1997), en el Postgrau d'Hipnosi Clínica (UB) i en Psicoteràpia Rogeriana o centrada en la persona i en Psicoteràpia Gestalt (Instituto de Interacción i Universitat Pontificia de Comillas). Aquests darrers anys ha ampliat la seva perspectiva com a terapeuta humanista fent un abordatge psicoterapèutic més holístic que inclou tècniques corporals i energètiques com la teràpia del so, Ku-Nye o massatge tibetà i reiki. Fonamenta aquestes tècniques en les recerques científiques occidentals actuals i també en els coneixements de medicina tradicional tibetana i en ensenyances budistes tibetanes Mahayana i Vajrayana. Des de l'any 1997 exerceix professionalment com a psicoterapeuta en consulta privada i com a coordinadora de pràctiques del Màster en Teràpia Cognitivo-social (UB). Des del 2000 és professora de Dinàmica de Grups en el Cicle Formatiu de Grau Superior d'Activitats Físiques i Esportives en l'Escola Eurofitness.edu

– Ernest Martínez Massanet. Músic i mestre especialitzat en la transmissió i difusió del ritme i la percussió amb llarga i diversificada experiència docent en tallers, cursos, audicions, seminaris, activitats formatives en grup, centres cívics, ateneus i comunitats terapèutiques. En l'àmbit musical, com a instrumentista, realitza concerts i enregistraments i col·laboracions amb nombroses formacions i artistes, projectes artístics i composicions de teatre i dansa. Professor de percussió multiètnica i preliminar a l'EMMB (Escola de Música Moderna de Badalona) des de l'any 1986.

– Fernando Dans. Cantant i musicoterapeuta. Especialitzat en veu i so curatiu amb Jill Purce, Fabien Maman, Jonathan Goldman. Practitioner educator per l'Academy of Music and Sound Healing of New York, amb John Beaileau. Màster en Musicoteràpia per la Universitat Ramon Llull. Format en psychophonie i cant prenatal amb Casa-Laure Potel, en arts escèniques amb Enrique Lafontaine del grup The Blacks not Makes Silence, i en psicologia clínica per la Universidad Central de Venezuela. Experiència escènica. En l'actualitat dirigeix grups de treball vocal i corporal sota l'enquadrament de la musicoteràpia humanista i la teràpia del so amb el nom de Cant Curatiu © (www.cantocurativo.wordpress.com), i també condueix grups de musicoteràpia per a embarassades i concerts-meditació per al desenvolupament essencial de l'ésser.

– Ignacio Calle Albert. Doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació. Titulat superior en Piano. Llicenciat en Psicopedagogia. Diplomat en Magisteri d’Educació Musical i mestre en un col·legi públic. Màster en Estètica i Creativitat. Musicoterapeuta especialitzat en la Història de la Musicoteràpia. Ha escrit quatre llibres que apleguen tots els esdeveniments i les curiositats de la història de la música com a teràpia des de l’antiguitat fins al segle XX. És autor de molts articles en revistes i pàgines web, i ha exposat els seus estudis en molts congressos, seminaris i jornades de diferents disciplines: medicina, psicologia, música, història de l’art i musicoteràpia. Des del punt de vista empíric, està fent una investigació sobre l'impacte musical en la paràlisi cerebral, patologia en la qual fa molts anys que hi treballa emprant la musicoteràpia.

– Joel Olivé. Músic, productor musical, musicoterapeuta i lutier (creador de gran part dels instruments que utilitza en musicoteràpia, viatges sonors i concerts). Ofereix tallers, ponències i seminaris de musicoteràpia en l’àmbit universitari i pedagògic, i ha publicat nombrosos escrits i articles sobre els instruments i les teràpies. És membre fundador del Sound & Trance Institute (Alemanya-Espanya) i imparteix cursos al costat del doctor neuropsiquiatre Peter Hess i també de Heike Hess, amb els quals dirigeix la Formació en So i Trance des de fa més de deu anys a Alemanya i Espanya, a Espai Mandala (Barcelona). El seu primer treball inspirat en un procés de musicoteràpia va ser Gong Ritual (NAD01), model de musicoteràpia receptiva desenvolupat pel doctor Peter Hess. Junts cooperen des de fa més de 10 anys. Entre les seves col·laboracions musicals destaquem: Gossos, Gerard Quintana, Federico Sanesi, Luis Paniagua, Imre Peemot, Byron Metcalf, Tara Walash, Ravi Ramoneda, Eduardo Lagillo, Prashant Kumar Mallik, Gundecha Brothers.

– Jordi Delclós. Doctor en Filosofia, docent, director de l’Escola de Música i Musicoteràpia Turca i Sufí i autor de diversos llibres i articles relacionats amb la temàtica, entre els quals La dimensión terapéutica de la música en el sufismo. Des del 2004 ha aplicat el sistema de musicoteràpia Dr. Oruç Güvenç en diversos col·lectius (disminució psíquica, malaltia mental, etc.), i actualment l’aplica en alumnes de secundària. Imparteix regularment formació en música i musicoteràpia turca i sufí per a adults, concerts, tallers vivencials amb tècniques de musicoteràpia i meditació sufí, sessions individuals i conferències en simposis relacionats amb la musicoteràpia i l’espiritualitat del sufisme. Més informació sobre les activitats del Dr. Delclòs a la web: www.ponterapia.com

– Julie Tran. Professora de dansa lliure Malkovsky per a nens i adults. Deixebla de Françoise Carlier, hereva universal de Malkovsky, i de Régine Estampes. Membre de l'Associació Catalana de Dansa Lliure. Té formació d'enginyera hidràulica, reconvertida a l'ensenyança de la dansa lliure pels seus beneficis en la salut, el benestar i com a recerca personal.

– Marc Jiménez Prat. Terapeuta del So, especialitzat en Sonoteràpia Ancestral, Música Xamànica i Musicoteràpia Receptiva. Músic autodidacte. Facilitador de Viatges Sonors i Concerts Meditatius. Membre del projecte Musical OSAM. Explorador de mètodes de Sanació sonoro-musicals mitjançant la música ètnica, l'espiritualitat, el xamanisme i els estats modificats de consciència. Investigador de la Música com una eina espiritual per facilitar  l'experiència transpersonal, i del seu ús dins les pràctiques ancestrals, molt especialment en les tradicions Ameríndies. Contacta amb mestres espirituals de vàries cultures, i viatja a l’Amèrica del Sud per conèixer el Xamanisme dels Andes i de l'Amazones (Perú i Bolivia). Estableix connexió directa amb la cultura Quechua i Aymara, i amb els metges indígenes de l’ètnia amazònica “Shipibo”, d’on rep ensenyances sobre plantes i dels “icaros” (música i cants medicinals). Diplomat com a Terapeuta de So (Asoc. Internacional Terapia de Sonido y Estudios Armónicos, N. Kornblum- M. Averard, Bcn,2008), Seminari internacional en Musicoteràpia Receptiva amb el neuropsiquiatre alemany Dr.Peter Hess i Sound Trance Institut. Bcn, 2009. Formació Professional en Bioacústica Terapèutica (Eva Julián, de Sound&lLife,Bcn, 2015), Formació en “Ioga de la Veu”, amb la cantant Inés Lolago, Bcn, 2015 i Postgrau en Musicoteràpia de  la Universitat de Girona, curs 2017-18. 

– Marta Aymerich. Llicenciada en Ciències de la Comunicacio per la UAB. Grau mitjà de flauta travessera pel CMMB i pel Liceu, i tècnica en acupuntura per la Fundació Europea de Medicina Tradicional Xinesa, PR núm. 10910-1390, 2009. Postgrau en txikung mèdic per l'Institut de Qi Gong de Barcelona. Formada en cant Dhrupad, el cant clàssic hindustani (Gundecha Brothers), i Kototama, la ciència del so pur del mestre M. Nakazono, també en cant difònic (T. Clements) i Naad Yoga, el ioga del so (Raj Academy, S. Singh). Terapeuta bioenergètica que s’ha especialitzat en les teràpies vibracionals amb color, so i veu. Formada en bioacústica terapèutica, soundandlife (E. Juliàn). Practitionner i professora de Tama-Do, Academy of Sound, Colour and Movement, Califòrnia. Directora de la Sala Armónia a Barcelona, on aplica les teràpies d’acupuntura amb so i ofereix harmonitzacions de so acústic per al reequilibri bioenergètic de les persones. Fa presentacions del llibre del seu mestre Fabien Maman, The Tao of Sound: acoustic sound healing for the 21st century, durant les quals explica l’abast del seu experiment del 1981, l'efecte del so en les cèl·lules humanes i el treball de més de 30 anys de teràpies amb diapasons, el color, els instruments musicals, el so xamànic i la veu. Estudiosa de l'anatomia subtil de l'ésser humà, fa formacions de txikung conscient i imparteix conferències per promoure la necessitat d'una higiene bioenergètica respectuosa en l’ús del so aplicat a les persones.

– Mónica Alcázar Palacios. Terapeuta en Descodificació Biològica Original (Escola Francesa de Biodescodificació: Décodage Biologique® de Christian Flêche), Barcelona. Hipnosi ericksoniana i PNL. EFT Tapping (Emotional Freedom Tecnique) amb Cristian Gordillo, Barcelona. Intensiu en Hipnosi Breu amb Ricardo Bru (Psicologia Integral), València. Terapeuta de flors de Bach, essències de Califòrnia, bush d'Austràlia i orquídies de l'Amazones (Centre Maya), València. Kinesiologia aplicada a Teràpia Floral (Mètode T.I.F.E. de David Villa Pardo), Madrid. Formació en Chamanismo Práctico Contemporáneo® a Epopteia (Spiritual Empowerment), València. Membre de l'AEECH (Associació Espanyola d'Estudis Xamànics), València. Formació en registres Akash (L'Escola), València. Terapeuta de reiki i QE (Quantum Entrainment). Cercles de dones i viatges xamànics. Consulta privada a Sant Cugat i Barcelona.

– Olga López Espejo. Certified Master Teacher Estill Voice Training System, vocal coach i cantant. Actualment treballa de professora interna en els cursos oficials d’EVT (Estill Voice Craft) amb Helen Rowson. Preparadora per als exàmens Certificate of Figure Proficiency (CFP) dins del sistema Estill. Imparteix classes de cant i de tècnica EVT al Teatre Kursaal i a l’escola Central de Teatre de Manresa. Assessora vocalment diversos espectacles de teatre musical i dirigeix sessions de tècnica vocal en corals i formacions gospel.?En el seu estudi treballa com a entrenadora, reeducadora, assessora vocal i professora de cant, i actualment dirigeix un projecte propi “La veu, l’instrument màgic” amb la intenció de promoure i aplicar el treball de Jo Estill amb nens i adolescents.

– René Montiel Casas. Diplomat en Treball Social i educador social col·legiat. Musicoterapeuta. Comparteix la seva vocació professional amb l'estudi i la pràctica d'innovadores teràpies alternatives, explorant en el camp de la salut holística. En aquest sentit, va rebre formació en disciplines del camp vibracional i energètic com el taitxí, el txikung, la teràpia de so i la musicoteràpia. Formació en veu terapèutica i cants harmònics. Ha editat el seu primer disc: The Celestial Monochord. Cantant i músic del grup Srhuti Viatge Sonor.

– “Tamir” Jordi Satorra. Músic percussionista professional, que investiga des de fa més de 30 anys els sistemes d'aprenentatge, expressió i comunicació vinculats a l'autoconeixement a través de la percussió com a eina ancestral i primordial. Creador de Tambores del Alma i de l'Institut de Música Primordial. Docent en programes de coaching transformacional a Espanya i Sud-amèrica, on aplica la música de percussió. Docent en el Màster de Musicoteràpia de la Universitat de Barcelona i també a la Foundation for the Shamanic Studies, enfocada en el xamanisme transcultural, de la que també n'és el responsable de l'organització dels tallers formatius a Espanya.

– Víctor Turull. Terapeuta vocal i de so, professor de veu. Creador escènic, actor i ballarí dins del teatre físic i l'acció-performance que ha participat en festivals de dansa i teatre a Europa i Sud-amèrica. Des del 1995 desenvolupa el mètode El Cos de la Veu, sistema orgànic per a la consciència de la veu i la respiració. Imparteix tallers a Barcelona i també a Espanya i França.

– Cristina Romero Pérez. Veure currículum a l'apartat Coordinació.

– Antoni Aceves Díaz. Veure currículum a l'apartat Direcció.

*La direcció es reservarà el dret de fer canvis en l’equip docent en cas que algun dels professors no pugui impartir la seva matèria, garantint el mateix nivell de qualitat i categoria professional.


Direcció

Antoni Aceves Díaz. Màster en Musicoteràpia per la Universitat de Barcelona–IL3. Postgrau en Musicoteràpia per ISEP. Magister i supervisor en el model Benenzon de Musicoteràpia per la Fundació Benenzon. Enginyer en electrònica per l’Escola Universitària ET (Barcelona). Postgrau en Telemàtica, Tecnologia i Sistemes per l’ICT. Treballa com a musicoterapeuta a l'Associació d'Esclerosi Múltiple Baix Llobregat i a l'Associació Catalana de Fatiga Crònica, i ha treballat a l’Associació de Fibromiàlgia de Gavà. Musicoterapeuta especialista en patologies neurodegeneratives, neuromusculars i cròniques (SSC). Formador i supervisor en el model Benenzon. Conferenciant i divulgador de la musicoteràpia. Presentador de ponències en congressos de musicoteràpia. Seminaris de mindfulness i musicoteràpia. Propulsor del programa “Música i mindfulness”. Ha estat professor agregat del Màster Oficial de Musicoteràpia de la Universitat Catòlica de València, i del Màster de Musicoteràpia de la Universitat de Barcelona-IL3. Membre de la Junta Directiva de l’Associació Benenzon Catalunya. Ha estat membre de la Junta Directiva de l’Associació Catalana de Musicoteràpia. Director i professor de cursos de musicoteràpia de la Fundació de la Universitat de Girona.



Coordinació

Cristina Romero Pérez. Màster en Musicoteràpia (UB-IL3). Graduada en Treball Social (UB). Magister i supervisora en el model Benenzon de Musicoteràpia (Fundació Benenzon de Musicoteràpia, Buenos Aires). Especialista en autogestió grupal i grups d’ajuda mútua, en àmbits de docència, promoció social i terapèutica. Facilitadora en cant prenatal de Marie Louise Aucher i en musicoteràpia focal obstètrica (mètode Mami Sounds – Gabriel Federico). Títol professional de piano (equivalent a professora de música). Formadora del Programa TREVA (tècniques de relaxació a l’aula). Musicoterapeuta a Gent Gran (persones sàvies), rehabilitació neurològica, pal·liatius i creixement personal. Ha treballat com a treballadora social i musicoterapeuta a hospitals de psicogeriatria, àmbit sociosanitari i salut mental. Propulsora del programa de musicoteràpia “L'Art del Cor”, un projecte d'humanitat cofundat per les sàvies, “GAM: Un nou paradigma de Música i Dol” i “Música i Mindfulness”. Professora associada a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Coordinadora i professora de cursos de musicoteràpia a la Fundació de la Universitat de Girona. Membre de la junta directiva a l'Associació Benenzon Catalunya i l’Associació Catalana de Musicoteràpia.



Organitza:

Matricula't
Imprimir
COMPARTEIX AQUEST CURS:    Share to Facebook   Share to Twitter  

OPINIONS D'EX-ESTUDIANTS

Marc Jimenez Prat

La meva valoració és excel·lent tant la professionalitat dels docents com la qualitat del material professional i pedagogia donat.
Una experiència personal molt positiva que pot aportar molts beneficis a la societat i a la musicoteràpia i el seu ús professional.

13/05/2017
Mireia Ginestí Rosell

Estic molt contenta d'haver participat en aquesta primera edició. Els professors, els continguts i les experiències pràctiques m'han semblat excel·lents. És una bona introducció a la musicoteràpia, que t'anima a continuar i aprendre'n més. Els temes tractats han estat molt interessants.

13/05/2017
Adriana Bergwerf Portell

La seva calidesa humana i proximitat recolza i anima a continuar amb la musicoteràpia. Gràcies als professionals que ho heu fet possible! Gràcies per promoure la cohesió grupal i haver-la aconseguit!

13/05/2017
Laura Garcia Tienda

Tinc una valoració molt positiva, tant a nivell pedagògic com personal, professors de qualitat i formació acadèmica excel·lent.

13/05/2017
Alba Vilarrubla Garcia

Les sessions, el seu contingut i el seu professorat són realment excel·lents, es nota que cada un dels professors ha aportat la seva essència i que són uns entesos en la matèria.

13/05/2017
Marta Estruch Brichs (professora de Música de l'Ajuntament de la Garriga)

Ha estat una experiència molt gratificant tant a nivell personal com laboral, molt enriquidora. El fet que cada dia s'abordés un tema diferent amb un professor diferent feia que ,d'una banda, es puguessin conèixer experiències diferents i maneres d'abordar el tema i d'una altra banda, m'ajudava a centrar-me en els diferents col·lectius amb els quals pot treballar un musicoterapeuta.
La relació teoria-pràctica ha estat molt equilibrada proporcionant la visió teórica necessària i la pràctica que provoca noves experiències. Les relacions personals han estat sempre des del respecte, el calor i la gran humanitat dels professors i companys.

13/05/2017
Cercador

de cursos

Àmbits de coneixement
Tipus de curs
Modalitats
Paraules clau
       

 


Política de cookiesAvís legal | Tel. 972 210 299 | E-mail: info.fundacioif@udg.edu

 

Aquest lloc web fa servir cookies. Si hi segueix navegant considerarem que n’està acceptant el seu ús. Més informació sobre les cookies.