Identificació

Curs d'Especialització en Negociació, Mediació i altres procediments de Gestió de Conflictes (ON LINE)

Informació bàsica

Edició: Segona
Hores: 100.00
Data inici: 11/11/2016
Data finalització: 06/01/2017
Crèdits: 4.00 ECTS
Nombre de places: 10
Codi: 16OLF4029

Preu: 395,00€
Horari: ON LINE
Lloc realització: ON LINE
OBJECTIUS
– Assolir coneixements teòrics i pràctics que permeti la intervenció en els conflictes, el seu abordatge i la seva gestió.

– Conèixer les causes i les conseqüències del conflicte en el sistema social, així com el paper de les institucions, organitzacions i organismes que hi operen

– Capacitar-se per a la intervenció professional en els conflictes a través de les tècniques i procediments de la negociació, mediació, facilitació i diàlegs apreciatius i recursos quotidians com la música, el joc i el cinema.

A QUI S'ADREÇA
– Titulats universitaris de diferents camps interessats en el desenvolupament d’aquesta pràctica professional o d’aquest àmbit d’intervenció.
– Persones amb titulació universitària que treballen o desenvolupen projectes o serveis en l’àmbit comunitari i públic: cos de l’Administració; tècnics d’institucions educatives, sanitàries, dels serveis socials i personals, universitàries, etc.; representants públics, dirigents, tècnics i voluntaris d’organitzacions del tercer sector; dirigents i treballadors del sector empresarial, i professionals dels mitjans de comunicació i de la informació.
– Persones i professionals que poden justificar (mitjançant una carta de recomanació o un breu informe d’institucions públiques, entitats o empreses) els seus coneixements pràctics o experiència professional, associativa o fins tot voluntària, en la prevenció, gestió i resolució de conflictes i també en mediació.

PROGRAMA

Aquest curs d'especialització forma part del Diploma de Postgrau en Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària.

NEGOCIACIÓ, MEDIACIÓ I ALTRES PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DE CONFLICTES

1. La negociació

– Què és la negociació?
– El procés negociador
– Preparació i desenvolupament de la negociació
– Casos de negociació

2. La mediació

– Què és la mediació? Principals models
– Característiques de la mediació
– Claus i tècniques de mediació per a l'acord
– Seguiment i avaluació de l'acord
– El rol i les competències de la persona mediadora
– L’ètica en la mediació
– Anàlisi de casos de mediació aplicada

3. Altres procediments

– Facilitació i el procés facilitador
– Diàlegs apreciatius
– El joc en i per a la gestió de conflictes
– La música en la resolució de conflictes

Sessió presencial: trobada - tutoria col•lectiva- avaluació activitats mòduls

PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Professorat

Pendent de confirmació. Podreu trobar el llistat de professorat, en aquesta mateix apartat, properament.

Direcció

– Xavier Pastor Pérez. Llicenciat en Ciències Polítiques per la UAB. Postgrau en Resolució de Conflictes per la URL. Diploma d’Estudis Avançats i doctorand en Comunicació Política per la URL. Director del Diploma de Postgrau. Col·laborador docent de la Fundació UdG, del Màster en Govern Local de la UAB, dels màsters i postgraus en Conflictologia de la UOC i d'altres universitats i escoles de postgrau. Fundador i soci d’IdealSolucions. Autor de diferents investigacions a Catalunya i de llibres sobre la gestió dels conflictes públics.

Coordinació

– Eduard Carrera Fossas. Llicenciat en Ciències Econòmiques i Postgrau en Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària per la UdG. Mediador i facilitador comunitari a Olot. Conflictòleg, fundador i soci d’IdealSolucions. Col·laborador docent de la Fundació de la Universitat de Girona. Autor d’investigacions sobre el cost del conflicte i la seva gestió i resolució.

Organitza:

COMPARTEIX AQUEST CURS:    Share to Facebook   Share to Twitter