Identificació

Nombre de places: 25
Codi: 16PPX8033

Preu: 110,00€
Horari: Dilluns, dimecres i divendres de 15.30 a 18.30 h (dies 10, 12, 14, 17, 19 i 21)Sortides: Dissabte 15 de 10 a 13 h i dissabte 22 de 10 a 14 h
Lloc realització: Facultat d'Educació i Psicologia - Campus Barri Vell

– Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d’Estiu de la Xarxa Vives d’universitats, amb independència dels cursos en què s’inscriguin. És a dir, només es podrà reconèixer 1 ECTS per CURS ACADÈMIC independentment del nombre total de Cursos d’Estiu que realitzi en un mateix CURS ACADÈMIC (Exemple: 1 Curs d’Estiu = 1 ECTS;  4 Cursos d’Estiu en el mateix Curs Acadèmic= 1 ECTS, etc.).

– Si ets alumne UdG és imprescindible, per a l'atorgació del crèdit de reconeixement acadèmic, que al finalitzar la teva inscripció omplis el següent formulari (fes clic aquí).

PRESENTACIÓ

Estem immersos en una època i societat de canvi permanent. Ara més que mai necessitem donar resposta als nous reptes plantejats; en aquest entorn és important i necessari gestionar les nostres emocions. El Mindfulness o atenció plena ha aparegut amb força com a una eina valuosa per ajudar-nos en aquesta gestió diària de les nostres emocions. Provinent de la meditació budista, tècnica mil·lenària, ha estat integrada i adaptada a les necessitats actuals per la psicologia i les neurociències. Consisteix a experimentar de manera conscient el moment present, per aprendre a observar-se a un mateix, els altres i l’entorn des del no judici, focalitzant l’atenció en la respiració i comprensió de les emocions generades.

OBJECTIUS

– Conèixer el Mindfulness.
– Aprendre a observar i observar-se.
– Prendre consciència del propi cos.
– Prendre consciència dels pensaments automàtics.
– Identificar creences.
– Incorporar pautes de respiració conscient.
– Identificar les pròpies emocions.
– Aprendre i incorporar tècniques de meditació.

A QUI S'ADREÇA

A estudiants d’ensenyament superior universitari de la UdG i d’altres universitats interessats en el desenvolupament i la gestió de les emocions.

Professors, docents, formadors, orientadors, educadors, psicòlegs  pedagogs, psicopedagogs…: professionals que acompanyen altres persones en el seu desenvolupament.

Adreçat a totes les persones que volen desenvolupar-se tant des d’un punt de vista personal com professional, aprenent a gestionar les emocions des de l’atenció plena.

1. Què és el Mindfulness
2. Emocions i regulació emocional
3. Observació i escolta corporal
4. La respiració conscient
5. Sentir, actuar, pensar

PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ

Teresa Rodeja Mora. Veure currículum a l'apartat de coordinació.

* La direcció es reservarà el dret de fer canvis en l'equip docent en cas que alguns dels professors no puguin impartir la seva matèria, garantint el mateix nivell de qualitat i categoria professional.

Coordinació

Teresa Rodeja Mora. Llicenciada en Psicologia per la UB. Cofundadora de la Consultora Economia Humana: www.economiahumana.org. Psicòloga experta en coaching, acreditada pel COPC (Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya). Màster Practitioner of Neuro-linguistic Programming (PNL). Formada en el programa de Mindfulness i reducció de l’estrès (MBSR). Col·laboradora docent en el grau de Psicologia i el màster de Treball, Relacions Laborals i Recursos Humans (UdG). Supervisora, mentora i tutora de coaches en programes formatius universitaris (IDEC-UPF, URV, UOC). Consultora i formadora en competències. Coautora de la "Guía para la buena práctica en Coaching-Coaching Psychology".

Organitza:

Matricula't