Identificació

Codi: 16PWX8003

Preu: 150,00€
Horari: De dilluns a dijous de 9 a 14 h
Lloc realització: ERAM (Factoria Cultural Coma-Cros. Sant Antoni, 1. Salt)

– Els estudiants de la Universitat de Girona podran reconèixer 1 ECTS (crèdit de reconeixement acadèmic) per la participació en cada edició dels Cursos d’Estiu de la Xarxa Vives d’universitats, amb independència dels cursos en què s’inscriguin. És a dir, només es podrà reconèixer 1 ECTS per CURS ACADÈMIC independentment del nombre total de Cursos d’Estiu que realitzi en un mateix CURS ACADÈMIC (Exemple: 1 Curs d’Estiu = 1 ECTS;  4 Cursos d’Estiu en el mateix Curs Acadèmic= 1 ECTS, etc.).

– Si ets alumne UdG és imprescindible, per a l'atorgació del crèdit de reconeixement acadèmic, que al finalitzar la teva inscripció omplis el següent formulari (fes clic aquí).

OBJECTIUS

En un context marcat per les tecnologies de la informació i la comunicació, cal una oferta de formació que permeti a estudiants amb interessos molt diferents (procedents de disciplines tecnològiques, científiques, socials o humanístiques) presentar la informació dels respectius camps de coneixement de manera atractiva i entenedora per als seus receptors, és a dir, tal com els ciutadans d’avui esperen rebre-la.

En aquest sentit, els pot ser de gran ajuda conèixer i dominar les característiques i les tècniques del llenguatge audiovisual i arribar a la seva concreció en l’elaboració de productes en diferents formats.

El curs d’iniciació que aquí es presenta de ben segur respondrà a una demanda de la població que vol estar ben preparada per comunicar-se utilitzant els recursos que la tecnologia posa al seu abast.

Aquest curs és una introducció a l’operativa de la càmera videogràfica i l’edició de vídeo amb Final Cut.

A QUI S'ADREÇA

Dirigit a persones que volen iniciar-se en les tècniques de realització i muntatge de projectes audiovisuals mitjançant l’operativa de càmera i el seu muntatge amb Final Cut.

No cal tenir experiència.

PROGRAMA

Càmera: La base docent de l’àrea de càmera i il·luminació és la pràctica. Les classes teòriques es combinaran amb pràctiques que permetran assimilar els coneixements teòrics. La posterior anàlisi dels exercicis realitzats i les classes teòriques ens portaran a realitzar proves i rodatges que culminaran amb un visionament del material enregistrat i el seu posterior muntatge en el mòdul d’edició.

Edició: Per assolir els objectius, s’impulsa els alumnes al treball pràctic, amb el suport de la informació teòrica, per després tornar a la pràctica i, seguidament, a la reflexió i així successivament. L’aplicació d’aquest mètode consisteix en la captura i edició de diferents documents audiovisuals com pràctiques de muntatge de reportatge, publicitat o ficció.

PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Professorat

Terenci Corominas. Realitzador audiovisual graduat en Realització Audiovisual i Multimèdia a l’EU ERAM i amb un degree en Lens Media per la Universitat de Lincoln (Regne Unit). Com a professional independent ha participat en la realització de videoclips i publicitat, així com en projectes de ficció i documentals que han rebut premis en diversos festivals nacionals. És també professor de direcció audiovisual en el Grau d’Audiovisual i Multimèdia de l’EU ERAM des del 2013.

David Pérez. Realitzador audiovisual format en diferents estudis audiovisuals, entre ells Comunicació Audiovisual i Multimèdia a l'ERAM (Girona), curs d'especialització de Combustion a CICE (Madrid), i actualment Educació Social a l'UNED (Girona). El 2003 crea De-De-Ema Visual, SL, una productora d'audiovisuals i multimèdia en la qual dirigeix i postprodueix videoclips, documentals, llargmetratges, curtmetratges, espots i altres continguts audiovisuals. Compagina el seu treball professional amb la docència a l'EU ERAM on és professor d'edició de vídeo. És membre fundador d'ARPAGI (Associació de realitzadors i productors audiovisual de Girona).

* La direcció es reservarà el dret de fer canvis en l'equip docent en cas que alguns dels professors no puguin impartir la seva matèria, garantint el mateix nivell de qualitat i categoria professional.

Coordinació

Joaquim Gibert Mir. Cursa actualment el Grau en Turisme i el Màster en Fotografia Creativa. Ha treballat com a responsable de producció i programació d'espectacles de Port Aventura i com a director tècnic en diversos estudis de sonorització i doblatge de Barcelona. Actualment és responsable dels cursos de formació contínua de l’Escola Universitària ERAM.

Organitza:

COMPARTEIX AQUEST CURS:    Share to Facebook   Share to Twitter