Identificació

Màster en Diagnòstic i Intervenció en Neuropsicopedagogia - 2n curs (Edició Girona)

Matricula't

Informació bàsica

Edició: 15a
Hores: 1500.00
Data inici: 30/09/2017
Data finalització: 29/09/2018
Crèdits: 60.00 ECTS
Nombre de places: 10
Codi: 17PPX0906

• Matrícula Ordinària:
    2.925,00€
  • Descompte del 5% per a particulars que compleixin algun dels requisits de l'apartat "Descomptes i Beques" del curs (imprescindible enviar document acreditatiu a: info.fundacioif@udg.edu):
    2.778,75€
  • Descompte del 10% per a particulars i empreses que compleixin algun dels requisits de l'apartat "Descomptes i Beques" del curs (imprescindible enviar document acreditatiu a: info.fundacioif@udg.edu):
    2.632,50€
Horari: Un dissabte cada 3 setmanes en horari de 9 a 14 h. La resta d'hores és a convenir amb cada estudiant i s'estableix al configurar el seu Pla de Treball personalitzat.
Lloc realització: Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia (Eiximenis, 16, entl. 1a, Girona).
PRESENTACIÓ

Es tracta d’un màster professionalitzador que ofereix una formació en diagnòstic i intervenció neuropsicopedagògica especialitzada que no queda coberta amb altres estudis. Enguany seria la setzena promoció d’aquest títol que ha gaudit d’un nombre d’alumnes que ha superat sempre el mínim de places proposades. Un indicador de l’interès del Màster és que, en les darreres promocions, es compta amb estudiants de fora de les comarques gironines que en tenen coneixement i que no troben una titulació semblant al seu entorn habitual.

Per aquest motiu, s’han dut a terme set edicions del Màster a Barcelona, una a Santiago de Compostel·la, tres a Santander, una a Astúries i una a Saragossa. La plantilla de professionals docents del Màster coincideix amb els components de l’equip de recerca del grup Psicologia de la Salut, inscrits a la línia de recerca Processos Cognitius i Emocionals, Neurologia i Aprenentatge; es tracta d’un subequip que realitza la seva recerca en col·laboració amb la Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia, entitat que ha nascut gràcies a aquesta activitat investigadora i professional. Les infraestructures que cedeix aquesta entitat són idònies i imprescindibles per a la realització d’aquest màster que té un clar vessant professionalitzador.

No és cap novetat que el món educatiu necessita donar una resposta professional psicopedagògica adequada a necessitats individuals i col·lectives. La prova és que els professionals que han superat aquest màster han experimentat una millora considerable en la seva pràctica educativa i han constatat una major eficàcia en el seu treball diari. Es valora especialment l’aplicació dels coneixements adquirits a la pràctica educativa incloent els diferents àmbits d’actuació.

OBJECTIUS

– Adquirir els coneixements necessaris per desenvolupar la capacitat professional en l’àmbit d’intervenció de l’especialitat.

– Arribar a dominar els coneixements bàsics en diagnòstic i intervenció segons el model humanista-estratègic.

– Adquirir la capacitat d’analitzar, diagnosticar, plantejar i portar a terme una intervenció cognitiva basada en la teoria PASS de la intel·ligència i la seva aplicació en el diagnòstic i la intervenció educativa.

– Portar a terme un diagnòstic i una intervenció basada en l’aplicació del model humanista-estratègic als processos emocionals subjacents en les problemàtiques pròpies del camp de la neuropsicopedagogia.

– Assolir els coneixements necessaris en l’àmbit de la investigació educativa referida al camp neuropsicopedagògic que el capacitin per portar a terme una recerca i una participació en un congrés especialitzat.

– Desenvolupar les habilitats que li permetin el treball interdisciplinari amb la integració de diferents branques científiques.

– Dominar els coneixements referents a l’organització dels serveis sanitaris i educatius en l’àmbit de les disfuncions en el desenvolupament cognitiu, comportamental i emocional.

A QUI S'ADREÇA

A les persones que hagin realitzat el primer curs del Màster en Diagnòstic i Intervenció en Neuropsicopedagogia.

REQUISITS D'ADMISSIÓ

Cal haver realitzat el primer curs del Màster en Diagnòstic i Intervenció en Neuropsicopedagogia.

Descripció

Pràctiques a la Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia

DIAGNÒSTIC I INTERVENCIÓ EMOCIONAL DES DEL MODEL HUMANISTA-ESTRATÈGIC
– Aprofundiment en les bases neurològiques dels processos emocionals.
– Relació cognició i emoció. Correlat neurològic. El procés cognitiu de planificació com a procés emocional.
– La problemàtica com a símptoma: trastorns del comportament, agressivitat, psicosomatismes, angoixa, anorèxia, dificultats d’aprenentatge d’origen emocional i altra simptomatologia.
– El procés de diagnòstic i intervenció emocional des del Model humanista-estratègic.
– La Teoria dels Comportaments Emmascaradors.
– Tècniques d’intervenció psicopedagògiques des del model humanista-estratègic.
– Anàlisi de les relacions interpersonals i familiars des del model humanista-estratègic.
– La comunicació indirecta: recursos per a l’ajuda personal i relacional.
PROFESSORAT, DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
Professorat

– Carme Timoneda Gallart. Professora titular de Diagnòstic en Educació del Departament de Pedagogia de la UdG i investigadora principal de la línia de recerca «Processos cognitius i emocionals, neurologia i aprenentatge», adscrita a l’Institut de Qualitat de Vida de la UdG.

– Mireia Serra Sala. Professora associada del Departament de Pedagogia i investigadora de la línia de recerca «Processos cognitius i emocionals, neurologia i aprenentatge», adscrita a l’Institut de Qualitat de Vida de la UdG. Psicopedagoga de la Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia i especialitzada en dificultats d’aprenentatge.

– Frederic Pérez Álvarez. Neuropediatre de la Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia i Hospital Universitari Dr. Trueta.

– Jordi Baus Rosset. Pedagog i neuropsicopedagog a la Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.

– Jordi Hernández Figuerola. Pedagog i neuropsicopedagog a la Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.

– Oscar Mateu. Psicòleg i neuropsicopedagog a la Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.

– Anna Llenas Sandúa. Neuropsicopedagoga a la Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia.

* La direcció es reserva el dret de fer canvis en l'equip docent en cas que algun dels professors no pugui impartir la seva matèria, i garanteix el mateix nivell de qualitat i categoria professional.

Direcció

Coordinació